Zorgloket

Je wilt ambulante begeleiding aanvragen, maar hoe werkt dit nou precies?

Ambulante begeleiding kan telefonisch of via de website van de gemeente waar je woont worden aangevraagd. Het zorgloket zal je telefonisch een aantal vragen stellen om een goed beeld te krijgen van de hulpvragen en de huidige situatie. 

Het kan best lastig zijn om uit te leggen waar je precies ondersteuning bij nodig hebt en hoe je dit telefonisch moet verwoorden bij het zorgloket. Een ambulant begeleider kan je op voorhand helpen om persoonlijke hulpvragen in kaart te brengen en een aanvraag voor ambulante begeleiding goed voor te bereiden en eventueel samen contact op te nemen met het zorgloket. 

Als er een afspraak is gemaakt via het zorgloket, wordt er een gesprek ingepland met de gemeente. Je kunt alleen naar dit gesprek gesprek gaan of je mag een familielid of bekende meenemen naar dit gesprek. 

Tijdens het gesprek met de gemeente worden de hulpvragen inhoudelijk besproken en wordt er bekeken hoeveel begeleiding nodig is om met de hulpvragen aan de slag te gaan.

Zodra er een indicatie voor ambulante begeleiding door de gemeente is afgegeven, kan de ambulante begeleiding van start gaan. Tijdens een 1e gesprek wordt er besproken hoe vaak en wanneer jullie elkaar gaan zien. 

Contact

Neem gerust en vrijblijvend contact met ons op als je vragen of interesse hebt. Wij nemen dan binnen 24 uur contact met je op.

Bel mij terug

Liever teruggebeld worden? Dat doen we graag. Vul het formulier hieronder in en wij bellen je binnen 24 uur terug.